مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از توزیع ۱۳ هزار و ۶۰۴ تن سیمان رایگان برای بازسازی در مناطق سیل‌زده استان و ادامه این روند خبر داد.

بازسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب‌الله محبی روز شنبه ۱۵ شهریور اظهار کرد: برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی و شهری ۱۶۰ کیسه سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب توزیع شده است. وی از معرفی به بانک ۱۳ هزار و ۸۲۳ واحد مسکونی سیل‌زده به بانک‌های عامل استان خبر داد و افزود: از این تعداد پرونده واحدهای معرفی‌شده به بانک‌های عامل استان ۲۱۵۹ واحد احداثی، ۹۱۸۲ واحد تعمیری و ۲۴۸۲ واحد نیز مربوط به واحدهای معیشتی بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام روند پیشرفت واحدهای احداثی و تعمیری واحدهای سیل‌زده استان را مناسب دانست و یادآور شد: از این تعداد واحدهای مسکونی معرفی به بانک‌های عامل استان تاکنون ۱۳ هزار و ۶۷ مورد واحد با بانک‌های مربوطه عقد قرارداد شده است.

محبی با اشاره به وضعیت پیشرفت واحدهای سیل‌زده احداثی و تعمیری گفت: تاکنون ۲۱۵۹ مورد آواربرداری، ۲۱۴۰ مورد پی‌کنی ساختمان، ۲۰۶۳ مورد آرماتوربندی و ۲۰۳۳ مورد دیوارچینی به مرحله اجرای سقف رسیده است. کار اجرایی ۲۰۲۱ واحد به مرحله سقف و ۲۰۱۴ واحد مسکونی سیل‌زده نیز پایان یافته است.

محبی با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر از روند بازسازی مناطق سیل‌زده بازدید می‌کنند اضافه کرد: کیفیت ساخت منازل روستایی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود مصالح کم‌دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده شود.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز سال ۹۸ باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه و زیربخش‌های کشاورزی استان ایلام شد. بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره‌شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.

کد خبر 546323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ایلام

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha